Dec 21, 2012

Jangan terlalu jauh dari landasan


kanpekieeeeee ;~;

Assalamualaikum .

Satu hari ni aku rasa aku asyik layan drama je -_- Akak aku ni memang source drama ah . Drama tip top jeh dia ade . And I'm kinda a bit startled when I knew that she even downloaded japanese drama . oh nooooo //flip books Tapi semua yang dia download uh aku dah tengok tapi tapi tsk nak je aku cakap "Long , kau jangan nak minat diorang" namun apakan daya kata-kata itu hanya tersimpan kemas di lubuk hatiku -___-

Sape tak penat satu hari ngadap tv je . Ah aku ni jenis tak boleh duduk diam lama-lama . Lalu, aku log in lah twitter dan bila aku baca TL penuh pasal 'kiamat' . Aku macam ..... ;_; Ye lah aku tahu pasal ada orang sebarkan berita mengarut lagi keanak-anakan bagi aku yang katanya kiamat berlaku tahun ni . Ya Allah , mengucap aku depan laptop bila baca . Bukan sebab aku terkejut dengan berita keanak-anakan itu lalu percaya tapi aku terkejut kerana ada yang sanggup retweet dan sebarkan benda tu .

Kita tak tahu apa yang bakal terjadi . Kita tak tahu apa yang Allah telah rancang segalanya untuk kita . Mengapa perlu mempersoalkan kehadiran kiamat yang kita sendiri tidak tahu bila ? I'm kind of pissed off just now and feel like wanna burst out my anger after scrolling my TL . Aku memang cepat marah kalau ada orang mempertikaikan pasal agama ni . Ah dan aku hampir tengking seorang perempuan bila dia cakap kat aku "eh awak , kenapa perempuan melayu ada yang pakai tudung ada yang tak ? Bukan awak semua wajib pakai tudung ke" tapi tak ada sebab aku nak marah dia sebab apa yang dia tanya tu semua memang patut dipersoalkan .

"2012 kiamat ? hah mana kiamatnya ?"
"2012 movie is now a comedy movie"
"Disember ? Disember tak ada dalam kalendar Islam . Maaf"

" Bagai menyimbah ke dalam api " Aku lagi marah bila aku baca satu tweet-tweet tersebut . Bukan tu je , banyak lagi . Dan aku tak faham . My tlist was like ... diorang macam menyokong tweet mereka . And they keep on retweeting . Ya Allah ... aku sedih . Sedih dengan korang ni . Ya , aku tahu yang korang tak akan percaya tapi dengan cara korang tweet about those things is just like korang mempertikaikan kuasa Allah . Jangan terpesong lah . Ramai remaja di luar sana yang tweet pasal benda ni meyatakan mereka tidak percaya tapi dalam tweet mereka itu juga terselit sedikit "lawak" tetapi lawak yang berkaitan dengan agama .

I was like "wow you guys sure have the guts to tweet that kind of thing and also retweet them" . Okay , I asked them to stop like thousand times but they won't listen to me and keep on retweeting . Oh congratulations . I really don't know what to say . Okay I'm not impressed by saying 'wow' but you know what I mean .

So then I stopped scrolling my timeline and just stared my mention box instead . //sigh

Salam kesedaran dari saya .





No comments:

Post a Comment

Comment here.