Dec 15, 2013

bosunday



bosunday as in 'bosan sunday' . bunyi macam 'bosan deyyy' . Apa aku nak buat ? Apa yang aku dah buat hari ni , aku tak tahu . Imbas kembali ㅡ Bangun pagi , breakfast . Lepas itu , masuk bilik baring , baca novel . Ini memang aktiviti harian aku . Sampai tadi , makan . Lepas itu , tengok tv - Running Man ada Suzy . Sekejapan je pun . Dan sekarang aku sedang merangka ayat dalam otak lalu di-type . Persoalan sekarang ㅡ apa aku nak buat lepas ini ? 


Kalau ditelitikan apa yang aku buat hari ni semua boleh dikategorikan dalam OPS menternak lemak . Semalam pun aku ada operasi event OPS yang sama . Ha ! Muncul pula idea . Aku cerita je la alkisah semalam . Undur kembali ㅡ Semalam aku attend 2013 RC NITE . Penerangan ringkas ㅡ RC = Red Crescent . Di bahasa-ibunda kan Bulan Sabit Merah . Ada yang "pandang rendah" RC ni . kenapa aku letak "    " ? kerana mereka sebenarnya menyampah ataupun dengki dengan RC ni . Annoyed katanya . Bukan pandang rendah . Sebab apa ? Sebab mereka tak mahu akui RC ni hebat aktiviti dia . Kos perbelanjaan besar . Siapa tanggung ? Mereka . Kalau kelab lain bergantung kepada guru . Persiapan ? Mereka juga . Dengan spotlight , stage besar , red carpet dll . Sponsorship ? ahli tertentu . Aku gelarkan sumbangan terbesar la .

FAKTA RAMAI DAH TAHU - member RC ramai cina . india kedua teramai . melayu paling sedikit .


Ok sambung . Aku bukan member RC . Aku ada rakan rapat RC . Ramai . Ada sorang yang aku sangat rapat . Dari sekolah rendah . Dia india-lelaki . Dia ajak aku . Mulanya aku macam berat nak  pergi tapi mereka perlukan kos nak tampung dinner tu maka aku kesian dan aku join lah . Semestinya kena bayar . Aku ajak sorang kawan aku . Theme nya Casual . Aku pakai shawl - white plain shirt - spencer - skinny - heels boot . Bila sampai sana , rasa macam 'aku berada di mana ? ' Rasa macam salah event pula . Ramai pakai baju tradisional . Aku tertanya-tanya Mengapa ? Tapi ada jugak yang casual sahaja macam aku . Lega . 


Aku tegur-tegur Nad dan Jiha . Schoolmate lama masa sekolah rendah . Tapi sebelum tu aku cakap2 dengan Ehswara la . Dia pakai skinny ! Hensem woi . Rambut dah style . Masa borak dengan Nad Jiha , Pengerusi EXCO datang kasi kertas nota kecil , suruh tulis note pasal dinner ni la . Btw Encik tu good-looking . Bangsa india . Memang stock hensem, smart, style, kaki cantik punya stock . Diorang kene panggil 'encik' sebab pangkat diorang tinggi . Member RC semua sempoi . Langsung tak awkward kalau berbual . Aku dapat ticket . Pastu ada number atas ticket tu . Maybe placing dan juga number lucky draw .


Tiba masa sekolah aku masuk . Entrance memang wow jika dibandingkan dengan event biasa yang dianjurkan oleh budak sekolah . Gerbang lighting dan juga red carpet . Photographer berderet sepanjang red carpet . 4 orang penyambut tetamu menyambut . Minta ticket . Dia koyakkan sedikit bahagian tepi , aku assume untuk lucky draw . Oh ada lagi yang suruh berhenti , dia kasi satu beg kertas dengan lighstick ! ada lain2 design . dan last sekali pengiring bawa ke meja dinner . Aku duduk bual-bual dengan kawan aku . Bual-bual dengan RC member sebab aku dah biasa dengan diorang .


DJ event sangat sempoi . too much talk sampai aku rasa tak terdengar . aku terhibur sangat . DJ yang sempoi lah yang selalu live up event . ada camera , dan screen besar pada siapa yang tak dapat nampak stage . kat tempat duduk aku stage nampak clear , screen nampak clear . okay lah . sebelum event mula , diorang pasang lagu . banyak lagu bigbang . lepas itu ada iklan teaser movie ! haha ini memang buat aku rasa nak tergelak . budak sekolah aku kena panggil sebab diorang ada prepare performance . Yang perform awal . Sekolah aku antara top 3 RC Chapter Klang .

Diorang banyak dance . Macam kpop concert dance cover pula . Ada cover lagu fiction - beast ! haha . Oh sekola La Salle buat dance cover BAP - crash , Taeyang - wedding dress dan oh wow Girls day - Expectation ! hahahaha audience was like "woooooooo woot woot" amboi brader Cina suka la kan kan kan . Ada satu sekolah aku lupa lah sekolah apa , consist of 3 girls . One of them menari memang wow la bagi aku . Kalau train betul2 dah hebat macam Hyuna dah . Dance diorang campur2 , ada dance Hyuna bukan sexy type , lebih kepada powerful dan last sekali diorang buat dance EXO - Growl . taleh blah part Chanyeol tu wow kalau laki memang aku dah .................. perempuan yang aku cakap power tu memang sangat hebat masa menari masa part Kai . Bagi aku dia seksi dan sangat powerful dan style .


Girls Day - expectation paling tak boleh tahan . girls + boys pula tu

Mula - mula TCH (jiha's crush) duduk sebelah aku . Bukan sebelah tapi macam sebelah . Dia duduk meja belakang aku tapi kerusi dia dan aku macam sebelah menyebelah . lepas tu dia pindah tempat lain . Soon enough , YYC duduk tempat tu . kawan aku dah "omg ili omgeeeeeeeeeeeeeeee" lepas itu usik aku . apa ? kurang betul dia ni . haha aku rasa aku bukan di malaysia . lelaki sana semua good lookings . and sangat ramai good lookings . goosebumps . boleh buat hearth-throb . MC 4 orang sangat sangat sempoi . Ada dua bangsa india cakap melayu kalau tak tengok muka memang orang fikir melayu . Celoteh melayu dia memang aku boleh tertipu . Yang aku kata pangkat kena panggil "encik" tu dah dress up pakai tux dan night dress . The girls were so gorgeous .

guys + tux . mana boleh tahan

lepas tu diorang jalan cat walk dekat red carpet lambai-lambai dengan audience . ada turn seorang cik ni , cina . dan cantik la . time dia jalan , ada sorang laki ni , handsome la pandang dia tak berkelip , mulut dia terlopong . haha ada sorang mamat ni pula pandang cik ni tersengih lebar mempamerkan gigi . wow pengaruh cik ni boleh tahan . aku suka seorang cik ni , dia india . tapi sangat gorgeous . bila sampai turn lelaki pula suasana makin hangat . yang si lelaki audience ni pula bersemangat . hai ? jintaek from our school antara yang ter-hot dengan fanchant sekolah kitorang . ada kasi lightstick dekat encik tu . sangat riuh ! semua sempoi ! encik yang kasi kami nota tu pakai tshit hot red in the inside ! omg sangat tak boleh tahan . paling kuat fanchat dia dapat ! 


ada ucapan dari Datuk (saya lupa nama maaf) pangkat Datuk . wow and he get along very well with the RCs .  ada dua Datuk rasanya . Lupa . ada banyak sangat nak dicerita . sangat banyak tapi aku cerita yang mampu sahaja . Loo Minxing my classmate menang award ! lupa apa nama award tapi yang penting menang ! dapat sekali fanchant sekolah kitorang 

setiap sekolah ada fanchat masing2 . lebih kepada jerit2 bila nama sekolah diumumkan . macam kat concert . sangat live !

okey aku cerita itu sahaja . kalau nak sangat detail anda kena akses saya punya minda memori . jya ne 

No comments:

Post a Comment

Comment here.