Dec 17, 2012

Segmen : I Adore My Bias by Amni and Dalilah


Assalamualaikum . 

Aku nampak ramai yang join segmen ni kat dash aku . Aku memang suka join segmen ni lol tak tahulah kenapa . Walaupun aku ni jenis yang pemalas nak type -.- Aku ingat aku akan serik join sejak aku join segmen otp by unnie nabilah tu . 

Aku rasa tak ramai yang akan baca entry aku atau mungkin tak ada orang baca sama sekali tapi tak apa aku buat sebab aku tengah bosan . 

Okay let's get started ! *muka eksaited*



1.  Bila korang mula minat KPOP ?

2005 kot . Aku tak ingat . Ingatan kabur bak kabus kat Cameron Highlands .

2. Bias korang yang pertama korang minat siapa?

 Jae Hee atau nama sebenarnya Lee Hyunkyun . Aku tahu ramai tak kenal -.- Sila gugel untuk infromasi yang lebih lanjut . Aku kenal dia masa cerita "Sassy Girl Chun Hyang" . Perempuan yang berlakon cerita tu comel . Dia ada berlakon dalam BOF jugak . Cameo tapi kehadiran dia mempengaruhi storyline cerita tu . Siapa yang layan cerita BOF tahu lah . Dia jadi crush kepada Kim Hyunjoong . Dalam BOF dia nampak mature , cantik . Kalau dalam Sassy Girl Chun Hyang , dia lebih kepada comel lah bagi aku .

3. Korang ada berapa bias?

Kalau "bias" memang ramaaaaai . Setiap group aku ada bias . Eh tak adalah . Ada yang tak ada . -.- Kadang2 ada group yang aku tak ingat siapa bias aku . Kejam gila kan ? Yelah aku bukan otak wikipedia mahupun ensiklopedia macam Son Dongwoon -.-

4. Top 3 bias korang siapa?

Aku rasa ramai yang dah tahu . Yang Yoseob - Kim Myungsoo - Lee Minhyuk . Harhar , semua top3 aku memiliki ramai bini atau erti kata lain aku mempunyai ramai madu . -..-"

5. Kenapa korang minat dia?

'Dia' tu maksudnya top 3 aku eh ? Sejujurnya dulu sememangnya aku minat diorang berdasarkan "muka" tapi aku sedar member lain pun boleh buat aku suka diorang berdasarkan "muka" . Dari tu aku tahu yang aku ni jenis yang pada mulanya akan suka sebab "wajah" tapi bila dah lama minat , sebab mengapa aku minat mereka ni akan berubah dan sampai sekarang aku tak tahu apa sebab tu . Misteri dak ? =_=

6. Macam mana boleh minat dia?

Yoseob - Masa tengok MV 'beautiful' . Aku jadi B2UTY biasa-biasa je sebelum tu . Tapi MV aku tak tengok . Lagu ye aku dengar . Pelik kan aku ? Sebab dulu aku guna berukben yang sangat asdfghjkl -.- Asal  bukak auntie youtube je lembap . Haih .
Myungsoo - Dulu ada orang spam gambar mamat hensem gilaaaaa kat satu group yang aku join kat fb . Masa aku tengok dia , aku macam ... "weh pehal hensem gilaaaaaaaa woih . Mata dia . wuh -.-" Over tak reaksi aku ? ._. harhar . Masa tu Infinite tak terkenal . Myungsoo pun tak ramai bini dan ... masa tu aku sangat bahagia .
Minhyuk - Aku sengaja . Sengaja . -.- Okay lah all thanks to B2ST , aku jadi nantikan group bitubi ni debut . Aku stalk dari sebelum diorang debut . Sebenarnya ada "cerita" yang berkaitan Minhyuk tapi tak apalah . Biar geng fb aku je yang tahu .

7. Gambar bias korang yang PALING korang suka?

Paling ? ._. Err ... aku tak tahu . Aku suka semua gambar bias aku . Eh pehal soalan ni buat aku macam "err errr" ;_; Aku tak tahu nak jawab soalan ni . Aku suka semua gambar mereka .

8. Suara bias korang dalam lagu/cerita apa yang paling korang suka?

Yoseob - aku suka suara dia kalau dia speaking . Tak kisah lah dalam lagu ke , conversation ke , ceramah mahupun bahasan , aku tetap suka . Entahlah aku tak tahu kenapa ._.
Myungsoo - Aku suka suara dia masa jadi gangster dalam SUFBB . Cool gilaaaaaaaa tsk aku suka ah . Lagi2 part dia bergaduh mesti macam menjerit an ? Ahahaha cool weh ;~;
Minhyuk - heeeeee ... heeee ... aku . suka . suara . dia . kalau . dia . menggedik . omgeeee . Aku sukaaaaaaaa . Tambah dengan muka . Kalau aku dengar audio je dah merah muka aaaaaa someone . --SOME CONTENT HAS BEEN DISABLE BY ITS USER-- =_=

9. Apa yang special pasal bias korang tu?

Special ? Setiap orang ada pandangan dan tanggapan nya yang tersendiri . Masing-masing berbeza . Bagi aku ... biarlah aku sorang je yang tahu . keke

10. Group KPOP mana yang korang paling minat sekarang?

Sebagaimana TOP 3 Bias aku sebegitulah TOP 3 Group aku . Aku minat B2ST - INFINITE - BTOB .

11. Music video KPOP yang paling korang minat apa? Nyatakan sebab.

Setakat ni aku paling suka MV KWill - Please Don't . Aku suka MV begitu juga lagu dia .

12. Korang pernah tak pergi showcase/konsert diorang?

Tak pernah . Aku hampir nak pergi Konsert yang ada Suju masa Hari Belia tu . Aku memang pergi . Dari pagi sampai petang . Penat nya tak payah cakap . Ingat nak stay sampai Suju habis perform tapi kena balik awal because of certain reason -.-

13. Album KPOP apa yang korang ada sekarang?

Aku bukan jenis beli album ni . Walaupun nafsu aku membuak-buak . Lagi tambah membuak-buak bila Gyu dengan Yoseob buat solo debut -.- Ahhhhhhhh T.T

14. Kalau korang diberi peluang untuk ke Korea..bias mana yang korang nak jumpa dulu?

Aku tak jawab ikut 'bias' , aku jawab ikut company . Aku nak pergi company CUBE Ent dulu . Tsk ada fanacc pergi CUBE Ent tapi dalam jumpa GNa , 4Minute Gayoon ke Jihyun (tak ingat) , Ilhoon . B2ST langsung tak dapat jumpa sebab schedule pack gila . Member lain btob yang lain pulak katanya sebahagian ada schedule lain , sebahagian lagi ada kat dorm .

15. Andai kata 3 ultimate bias korang tu baca post ni.. apa ucapan korang untuk dia?

Simple . 3 words that give a deep meaning .

I LOVE YOU 


Done ! Aku tag kawan aku Fiqa , Ain dan Miza . 

jya ... bai bai 










No comments:

Post a Comment

Comment here.